By: Suhana Hasanif

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Tuesday, 12-Aug-2008 00:00 Email | Share | | Bookmark
:(

Hari ni besday abah (12/08/1938-04/04/2008) yg ke 70thn klu abah masih ada... jd sy sedekah pisang (kt opis) n betik (kt taska maryam) semoga abah aman di sana. sy telah bjanji & mewajibkan kepada diri sendiri selagi hayat dikandung badan, selagi tmampu & tdaya setiap kali muncul tarikh 04/04 & 12/08 setiap thn sy akan bsedekah utk abah... dah juga pada setiap hari selagi lidah & hati sy mampu membacakan fatihah sy akan sedekah kepada org2 yg sy syg & umat islam yg telah pergi terutama abah.. sy juga sudah tiada FIL & MIL tp kasih syg sy pada mereka tetap ada wpun hanya sempat merasa sekejap... insya- allah pd ulang thn kelahiran mereka sy akan sedekahkan juga apa yg sy mampu... semoga Allah tempatkan mereka dikalangan org yg beriman...

setiap kali ingat abah ..sy rasa sebak yg amat sgt..mcm memikul batu besar .. mungkin kerana sy ralat kerana x sempat nak bgtau abah buat sekian kalinya yg sy sygkan abah.. mungkin kerana x sempat nak ucapkan terima kasih di atas kasih sygnya & segalanya yg dia berikan kepada satu2nya anak perempuan yg dia ada.. mungkin juga kerana x sempat nak bgtau dia bulan itu gaji sy naik.. ingatkan nak suprisekan abah mlm tu..nak belanja sup gear box..sy siap belikan limau n oren utk abah nak bw blk mlm tu... sudahnya....tp sapa tahu ptg tu abah pergi... mungkin juga sy masih rasa bsalah kerana bw mak dtg umah pd mggu tu...pasal hasben ke spore..klu ikutkan mlm abah mggl tu la km nak blk raub..tp abah pergi dl.. sapalah yg tahu abah akan pergi ptg itu kecuali Allah.. dah di takdirkan xde sapa yg ada masa abah menghembuskan nafas takhir.. hanya Allah tahu bagaimana perasaan sy setiap kali abah muncul dlm ingatan saban hari ...sy syg abah...sy rindukan abah buat selamanya...


Sunday, 10-Aug-2008 00:00 Email | Share | | Bookmark
CEO Lecture Series

:P
amik pic dulu
lagi...
View all 20 photos...
~ 08.08.08
~ sime darby convention centre, KL
~ keynote adress by : TDM

ni antara pic2 yg sempat di ambil..byk lg tp kang kwn2 suma muntah plak tgk aksi2 km yg hover nih.. layan je la ek.. seperti yg korang suma tau daku ini mmg bz so x sempat nak edit pic.. ado pun pun kocik2 yo... besokanlah sendiri ek.. ada la sy amik pic ngan dayang(penyanyi mlm tu) & wan zaleha (amcee) ... besh la derang dua ni.. nice orgnya..

maryam pun ada tau.. tp dia sampai dah kol 11 mlm gitu... km dr pg mmg bkampung kt sime darby.. ikut jadual abeh kol 11.30 tp hampesss..kol 12 lebih gak.. sy sebagai head of book stall n anak buah ngan sabonya tggu gak sampai abeh suma blk br boleh packing barang.. byk wooo duit km dpt jual buku.. x caya? cuba tgk pic yg ada byk duit tu.. hehehe ..teka bape?

maryam plak...ayah amik dr taska terus p pdg futsal.. main kejar2 kt sana. opis ayah maryam ada game..ayah maryam jd pengurus pasukan n x dpt main pasal xde org jg maryam.. lepas game ayah ngan gigihnya drive ke sime darby plak amik sy..takut arr nak blk mlm2 sowang..jauh plak tu..bahaya... sian maryam.. tp dia sgt gudgurl dlm car, kt pdg futsal & kt sime darby... bagus la maryam ni.. tambah2 syg mama pada adik tau .. x meragam.. kuar dr sime darby x sempat msk NKVE maryam dgn jayanya zzzzzzzzzzzz bagus2..senang ati mama..mata dia dah semacam dah masa tggu sy dok bkemas...tp maintain main..luas kaw tu.. sakan la dia jln sana-sini..panjat sofa la..

Quote:
linn ~ ni aku dah tulis cerita..ko laju sgt arr

leiya ~ ye la sy sgt2 setuju mmg pun sejak maryam beso ni senang sgt nak jg mlm pun dah jarang bgn minta susu..klu dulu.. iskh...mama & ayah panda km ni... huhu kan besh klu duit ni sy yg punya...hohoho sy belanja suma kwn kt hotel..

as ~ syukur sgt2 maryam behave.. lega.. km kt opis ni pantang nampak kamera.. sakan ber possing..

fateen ~ huhuhu syoknya klu itu duit sy... tp apakan daya sempat pegang bape hari jek..suma dah kasi bahagian akaun dah.. huwaaaaaaaaaaaaaa.....

zuera ~ syok.. pasal semua bab bgambar satu kapla..haha penuh memory card photographer ngan muka km jek aku klu dpt duit ni.. aku beli belah hari2...

tie ~ tokei kedai buku yg sgt senang hati pasal dpt jual byk buku.. hahaha ni 1st time km pakai bj sama corak.. opis seponser..klu x ..x kuasa aku nak beli baju batik mahal2..hahaha gile kedekut..

azie ~ ayu ke? hahaha tu kena paksa pose kena la ala manja2 gitu.. hampesss

ita ~ hehe kt sini budak2nya mmg gila bgambar..pantang nampak kamera.. beshhh2 klu la duit tu sy yg punya..yiehaaaaaaaaaaa

k.sham ~ kt opis ni klu event mmg suma makeup x hengat.. sy ni jenis x reti + x suka..(malas nak cuci muka lepas tu ) tp dah tgk suma mcm artis teringin la nak calit sket2.. sama ke? hehehe leh bkenalan ngan SIL akak?

hirda ~ bj pree weii.. tu arr klu la duit tu aku yg punya....syorga ko


Wednesday, 6-Aug-2008 00:00 Email | Share | | Bookmark
Anak Busyuk Mama&Ayah


Maryam klu mood dia baik.. siap nak pakai tudung tau.. tp ayah selalu kata mcm angkasawan pasal tudung ni keras tang depan tu.. ni la sempat amik pic dia.. seperti selalu dia sengih..maryam x reti senyum klu disuruh..klu ada pic dia senyum tu mmg candid la tu.. hohoho sengihan plastik nih... mama&ayah mmg geram klu tgk muka dia masa pakai tudung..kena gomol la lepas tu....

*******************************************************************************************************
Tarikh : 3hb Ogos 2008
Masa : 6.30 ptg
Tempat : CCD 5118 (otw ke shah alam dari raub)

mama : esok mama work, adik p school ye?
maryam : tanak...(muka sedih)
mama : mama kena work...
maryam : ayah?
mama : ayah pun work jugak..
maryam : adik nak dok ngan mama...
mama : tak boleh la sayang..adik p school...mama, ayah work...
maryam : adik nak dok ngan mama (sambil peluk mama kuat2 n nak start merengek dah)
mama : ok2..(sebak sgt, nak sejukan hati dia, esoknya kena p gak taska..sowi syg..cuti kite p jalan ok)

# maryam dah besar n tau rasa sedih kena tinggal pastu faham apa yg mama & ayah ckp


Tarikh : 4hb Ogos 2008
Masa : 9.00 mlm
Tempat : kt umah

maryam : mama jom tulis..(sambil bw pensil n buku)
mama : adik tulis mama tgk ye..mama sakit kepala
maryam : atit (sakit) ??? sambil picit kepala mama
mama : ye sayang..
maryam : adik buh ubat ye...(bgn n cari vicks)
mama : tenkiu adik...
maryam : tak jumpa pun... ( hehehe mama tsimpan tempat lain la dik..maryam tau ktne selalu sy letak vicks..tp dia x jumpa..sowi len kali mama x alih dah )
mama : takpe la dik.. adik tolong picit jek..
maryam : sayanggg mama (getar je sora dia, maryam picit kejap jek..hehehe dia bz nak main arr )
mama : sayanggg adik jugak...(sebak weh )

# maryam dah tau kasih sayang , dah ada sifat perihatin, pandai cari ubat utk mama/ayah klu km sakit... al-hamdulillah

maka sedarlah mama n ayah yang maryam dah makin besar, matang...


Wednesday, 30-Jul-2008 00:00 Email | Share | | Bookmark
Maryam in Actions :P

Salam semua.. terima kasih pd yang sudi jenguk fp kami ni.. al-hamdulillah maryam&co sihat sejahtera.. mujur la masa maryam muntah2 pasal mkn bubur kacang tu x melarat..tq ek pasal amik berat sgt tharu ok.. sy nak minta maaf pd kwn2 suma pasal x sempat nak tggl komen kt fp korang..sempat lalu jek.. buat masa ni sy sgt2 bz..bayangkan kerja yang dulu 3 org buat tinggal sy sorang.. rasa x terlarat dah… mggu lepas 1 mggu sy kena p ICA kt KLCC al-hamdulillah byk ilmu yang sy dapat..disamping cenderahati yang beshh sy dpt thumb drive 2gb dr abu dhabi, kurma yg sedap, notepad, pen, kipas, beg, pensil n etc..byk woooo hehehe... ..keji x? .. so harap kwn2 suma enjoy tgk aksi2 maryam.. klu ada masa tgk sini ok.. http://imansyahirah.blogspot.com klu x sempat nak update fp sy ada kt sini.. pasal sini letak sekeping dua pic jek..klu fp rasa x puas jek klu 1 pic.. huhuhu mcm2 sy ni kan.. opss sebelum tlupa..tq to tie@ibuwawanis pasal hadiahkan maryam baju unggu ni.. dpt ari jumaat 18/07 tu pic yang maryam and anak patungnya.. comel sgt ok..ngam2 jek..pandai pilih..baju fav maryam nih… toceiii... layan je la pic2 ni okeh...


masa ni mood maryam sgt baik..tetiba suh amik pic dia ngan kwn2..tiap2 anak patung ni ada nama tau.. maryam sgt sygkan CT ..yg atas belah kiri.. maryam ada koleksi anak patung dalam 20++ kecik n beso.. tp rasa mcm lebih.. xsempat kira plak.. ayah dia rajin membeli..mama dia beli buku jek jgn marah ayahh... mama tau ayah syg maryam..


cucu2 mak tok 4 org ni telah menyerang pasar besar raub pg sabtu 19/07 ..org lalu lalang nak beli ikan pelik tgk gerai mak tok yg penuh ngan cucu2 yg sibuk main ais..


19/07 sabtu mlm ahad..mak buat kenduri arwah utk abah.. dah nak msk 4 bulan abah pergi.. al-fatihah buat yg kite sayang...semoga aman disana...


ni plak ari ahad 20/07 @ pulau chekas, ulu dong..maryam suka sgt mandi sungai..kakak ada 2 org melayan mmg dia x mo naik ke darat la..masa ni mak tok, abah (abg sy) , cu amir (adik) n along(anak abg) p kebun getah.. buang2 rumput..derang tgh sambung usaha abah yang abah buat sebelum meninggal elok2 tanam je ..abah pergi ... abah kata makin lama getah makin mahal..nanti km gak yg senang so tanah yg tbiar klu boleh abah nak tanam ngan getah.. luas gak tanah ni dalam 5 ekar.. dl masa heboh balak..abah tanam balak gak.. ada la dlm 100 pokok kot.. lg 10 thn mak cik kayo... abah ni suka pk jauh.. dia mmg minat la bab tanaman ni..org buat ladang belimbing..dia pun buat gak..pastu tinggal..org tanam jambu madu..abah buat gak.. hehehe..mcm tu la dia.. skrg ni mak n abag sy seboleh2nya sebulan sekali p tgk anak getah yg dah ditanam ni..


Friday, 18-Jul-2008 01:00 Email | Share | | Bookmark
Maryam :) Kesayangan Mama&Ayah


Quote:
Semalam masa amik maryam nampak dia lemah je..rupa2nya maryam muntah2 dr kol 6 ptg..  sedih sgt tgk dia lemah jek… masa cikgu nak buka pintu taska maryam muntah buat kali ke 3 .. terus sy and ayah dia bw p klinik.. doctor kata maryam salah mkn and perut dia byk angin.. rasa pasal ptg rabu tu dia byk mkn bubur kacang + durian kt taska ..cikgu kata maryam mkn byk.. doctor masukkan ubat thn muntah ikut muntot… al-hamdulillah maryam ok..mlm td tido lena.. nasib xde apa yang serius.. masa otw nak blk umah dari klinik maryam btambah ok..maybe nampak mama&ayah kot.. siap nyanyi2 lagi..hehe anak ku itu.. sy x amik pic pun x sampai hati tgk muka monyok dia masa lepas muntah..rasa bsalah jek..mesti maryam harap mama/ayah ada masa dia x larat… cikgu dia kata dia asyik merengek jek.. sedih & pilu je dgr.. mama & ayah harap hari ni adik makin sihat.. mlm ni nak blk raub..esok Insya-Allah nak buat kenduri arwah .. nextweek 1 mggu sy xde p ICA2008 kt KLCC so maybe senyap sunyi sket la fp maryam&co…


[<<  <  1  2  3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net