By: Suhana Hasanif

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  6  7  8  9  10  11  12  [13]  14  15  16  17  18  19  20  >  >>]    [Archive]
Thursday, 1-May-2008 00:00 Email | Share | | Bookmark
were are celebrating our 4th anniversary today!!!



entry ni saya buat awai2 pasal esok pagi2 selepas subuh (ye ke ?) saya sekeluarga akan bercuti ke Cameron Higland sempena besday maryam + ayah & ulang tahun perkahwinan kami yg ke 4!!! doakan km selamat sampai & kembali ke sini ok..



smlm hubby dah bg hadiah anniversary..dia bg awai pasal klu nak bw n bg kt sana bukan leh guna pun.. time kaseh bi..kiter suka sgt ok...nak tau ke hubby sy bg apa? hehehe..nanti blk dr sana sy tepek kt sini...hehehe...


Saturday, 26-Apr-2008 00:00 Email | Share | | Bookmark
besday maryam & ayah @ Raub

 
 
 
View all 6 photos...
ptg td km buat sambutan besday maryam & Ayah, ayah punya km buat awal..besday ayah 29/4 ni.. xpe kan ayah..hehehe ..anak beranak je..buat suka2 je..mlm ada kenduri tahlil..sedar x sedar dah 3 mggu abah saya pergi








Wednesday, 23-Apr-2008 00:00 Email | Share | | Bookmark
campur-campur lagik...

 
 
 
View all 6 photos...
17/04/2008
Ni plak pic Maryam tiup lilin kek besday dia..km sambut 3 beranak jek...saya beli kek laici..sedap gak..hehehe tatau nak beli kek apa..tu pun x abeh..muak nak mkn bebanyak..geram tgk aksi maryam...dia mmg suka tiup2 lilin nih..tau jek besday dia..suka sgt dia bila mama&ayah nyanyi lagu hepi besday...


19/04/2008
Maryam&Co, Hirda&Hardy, Sab&Co, Niza&Kanda, As&Co n Ila&Afiq kuar sama2 ptg sabtu baru ni 19/04/08 seronok gak tp banyak nyamuk arrr kt tasik tu.... terus tukar plan p McD plak...hurmmm len kali kite p tempat yg mommies leh sembang lama2 ok...hahahaha...tempat ekon ek..panas ...


20/04/2008
pic ni saya saje menembak maryam turun tgga ngan ayah dia nak p kedai pagi ahad tu..baju tu baju fav maryam dah lusuh pun...


huhuhu saya pun nak tepek pic gak..asyik2 pic maryam jek..mana aci..posing maut tu..nak kasi nampak kurus sket la konon....hehehe..kt opis ni..ada jamuan..cam besa km pakat2 amik pic sesuka ati..


Tag dr Zuera & K.Sham - sy x fwrdkan pasal mcm suma fp yg sy msk dah dpt bunga kantan...tq zuera & k.Sham..


Wednesday, 16-Apr-2008 00:00 Email | Share | | Bookmark
Speacial Entry Buat Cinta Hati Mama&Ayah

 
 
 
View all 4 photos...








Quote:
Khas buat Annur Iman Syahirah a.k.a M.A.R.Y.A.M

Khamis ni 17hb April 2008 genap la anak busyuk mama&ayah berusia 2 tahun ...dah besar pun..huhuhu makin bijak n notti (of couse ler) Al-Hamdulillah syukur kepada-Nya diatas kurniaan yg tidak terhingga ini...insya-Allah mama&ayah akan berusaha selagi termampu untuk mendoakan,mendidik, memberi kasih sayang n etc (sebak dah ni) yg tidak bertepian buat cinta hati kami ini...

sikit perkembangan adik :
# pandai ikut ayah solat n aminnnn..mama paling suka time adik duduk antara dua sujud n baca tahyat...al-hamdulillah...
# dah pandai buat ayat...pandai tuduh org buat ..hehehe wpun sebenarnya org itu x bsalah..ayah selalu jd mangsa..klu adik jatuh adik tuduh ayah yg buat..hehehe ada ke patut...
# klu makan beridang kt bawah dah pandai bsimpuh..(sapa nak buat menantu ?)
# rajin tolong mama ngemas...sampai abeh lantai umah adik tolong "sapu"
# dah pandai menjawab klu mama @ ayah panggil tp ummm je la..byk kali mama ajar..cuma kdg2 je adik jwb saya...huhuhu
# reti bahasa klu mama&ayah larang tp still nak buat..geram sggh tau
# pandai sgt merajuk..siap tutup2 muka..paling muka tgk tmpt lain..
# opss sebelum terlupa..adik pandai buat ultraman tembak..siap ngan bunyik..
# pandai nyanyi lagu burung kakak tua, twinkle2.. byk lg la..tp mama&ayah yg x faham .....lalalalala mama suka adik nyanyi lagu mama..sapa la ajar adik cipta lirik ek...
# dah kenal kfc...
# klu p kedai mesti nak air soya....adik tatau byk lg benda lain leh beli..hahaha..bagus2..
# manja yg amat ...tp mama suka..pasal..mama&ayah sayang sgt kt adik...

byk lagi la....nanti mama sambung ok... mama byk work nih... cuma mama&ayah harap bila adik besar n pandai membaca adik akan tahu n mengerti betapa mama&ayah sayangkan adik....sebab itu mama catitkan segala hal yg blaku utk kenangan..



*** ini entry last yg diopen kepada semua..insya-Allah selepas ini fp sy akan diletakkan p/word...hanya yg ada p/word sahaja boleh view...huhuhu atas faktor keselamatan...






Monday, 7-Apr-2008 00:00 Email | Share | | Bookmark
12/08/1938 - 04/04/2008

 
 
Salam semua... Abah saya telah kembali kepada-NYA pada ptg jumaat 04/04/08 akibat kemalangan jalan raya..Al-fatihah buat ayahanda tercinta. Al-hamdulillah semua urusan dipermudahkan. Kami redha.

Quote:
Harian Metro - Online

Minda: Mengatasi kesedihan ketika ditimpa musibah MEMILIKI hati yang tenang, bahagia dan hilangnya rasa gundah-gulana adalah sesuatu sangat diinginkan setiap insan. Insan yang berakal menurut Syeikh Abdurrahman bin Nashir as-Sa’di Rahimahullah dalam bukunya, ‘Al-Wasaailu al-Mufaidah lil Hayatatis Sa’idah’ ialah: “Mengetahui bahawa kehidupan sebenarnya yang dijalani dengan bahagia dan tenang. Kehidupan ini pendek sekali dan tidak sepatutnya dipenuhi kesedihan dan dalam kesusahan”.

Jika seorang hamba Allah ditimpa musibah atau takut menghadapi musibah, dia hendaklah membandingkan antara nikmat yang diperoleh baik dalam urusan agama atau dunia dengan musibah yang menimpanya.

Dengan membuat perbandingan itu, jelaslah baginya betapa banyak nikmat yang dikurniakan Allah s.w.t kepadanya.

Selanjutnya Syaikh as-Sa’di menyarankan: “Hendaklah juga membandingkan antara kemungkinan risiko yang menimpa dengan banyaknya kemungkinan dapat diselamatkan daripadanya. Jangan sampai kemungkinan yang lemah dapat mengalahkan kemungkinan kuat dan banyak. Dengan demikian, akan hilanglah kesedihan dan perasaan takut”.
Setiap insan juga perlu memperhitungkan perkara paling besar yang dapat menimpa kemudian menyiapkan mental untuk menghadapi apabila terjadi serta berusaha mencegah yang masih belum terjadi dan menghilangkan atau paling tidak meminimumkan musibah yang sudah terjadi.
Apabila seseorang dihadapkan dengan ketakutan, sakit, kekurangan atau tidak tercapai keinginannya, dia hendaklah menghadapinya dengan tenang dan menyediakan mental mencukupi, malah dia harus bersiap menghadapi keadaan lebih berat sekalipun.

Sesungguhnya persiapan mental dalam menghadapi musibah akan memperkecilkan musibah itu dan menghilangkan bebanannya.

Apa yang lebih penting ialah selalu memperbaharui kekuatan menghadapi musibah disertai dengan tawakal dan yakin kepada Allah.

Jika hati bersandar kepada Allah dan bertawakal kepada-Nya, tidak menyerahkan kepada prasangka buruk, tidak dikuasai khayalan negatif dan yakin atas kurniaan Allah, pasti akan terusirlah perasaan sedih dan mampu menghilangkan pelbagai penyakit fizikal dan jiwa.

Hati boleh mendapat kekuatan, kelapangan dan kebahagiaan yang tidak dapat diungkapkan.

Ramai orang yang tabah hatinya tetapi masih terpengaruh dengan prasangka buruk dan khayalan, apatah lagi orang yang memang lemah hatinya.

Betapa hal berkenaan sering menyebabkan kedunguan dan kegilaan.

Firman Allah bermaksud: “Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkannya”. (Surah Ath-Thalaq: Ayat 3).

Ertinya Allah akan mencukupkan untuknya semua apa yang dia perlukan daripada urusan agama dan dunianya.

Oleh itu, orang yang bertawakal kepada Allah hatinya menjadi kuat, tidak dapat dipengaruhi prasangka buruk, tidak dapat digoncang oleh peristiwa yang terjadi kerana dia tahu, termasuk tanda lemahnya jiwa dan perasaan takut tidak beralasan.

Dia tahu Allah akan menjamin sepenuhnya orang yang bertawakal kepada-Nya. Dia yakin kepada Allah dan tenang kerana percaya akan janji-Nya.

Dengan demikian, hilanglah duka dan gelisah. Kesulitan berubah menjadi kemudahan, kesedihan menjadi kegembiraan dan perasaan takut menjadi keimanan.

*** suke artikel ni..sgt sesuai buat sy yg stress ya Amat ketika ini..semoga Allah permudahkan segala urusan saya...Amin


[<<  <  6  7  8  9  10  11  12  [13]  14  15  16  17  18  19  20  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net